Zdrowa micha [tofu i szparagi] /odcinek 38.

  • 22 maja 2020, 06:00
  • Iwona Krystecka
Zdrowa micha [tofu i szparagi] /odcinek 38.
Połączenie idealne: tofu i szparagi. Dopóki trwa na nie sezon napawajmy się smakiem szparagów i bogactwem wartości odżywczych  nich zawartych. Połączone z tofu tworzą naprawdę zdrową michę!

SKŁADNIKI:

Szparagi – 250 g (już po odcięciu końcówek)
Tofu naturalne – 180 g
Ciecierzyca ze słoika – 90 g
Oliwa z oliwek – 1 łyżeczka
Musztarda Dijon – 2 łyżeczki
Sok z cytryny – 15 ml
Czosnek – 1 ząbek
Bazylia – ok. 10 listków
Chilli – 3-5 cm żywego lub szczypta suszonego
Słodka papryka – 0,5 łyżeczki
Przyprawa „pomidory z bazylią” – 2 łyżeczki
Sól do smaku

SPOSÓB PRZYGOTOWANIA:

1. Oliwę, sok z cytryny, musztardę Dijon, sól, chilli, czosnek (drobno posiekany) i bazylię (posiekaną)wymieszaj  misce.
2. Tofu pokrój  paski i namocz w marynacie na minimum godzinę. Ogólna zasada marynowania tofu jest taka: im dłużej, tym lepiej. Można nawet zostawić na całą noc.
3. Ciecierzycę ze słoika wymieszaj ze słodką papryką  przyprawą „pomidory z bazylią”.
4. W naczyniu żaroodpornym ułóż: szparagi bez końcówek, zamarynowane tofu, przyprawioną ciecierzycę. Całość posyp łyżeczką przyprawy „suszone pomidory z bazylią”.
5. Piecz w piekarniku 25 minut w temperaturze 145 stopni.

WARTOŚCI ODŻYWCZE:

Energia: 500 kcal
Węglowodany: 37 g
Tłuszcz:  21 g
Białko: 33 g

Iwona Krystecka

Podziel się:

Oceń:

Komentarze (0)

Dodanie komentarza oznacza akceptację regulaminu. Treści wulgarne, obraźliwe, naruszające regulamin będą usuwane.

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Łukowski Ośrodek Kultury z siedzibą w Łukowie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.

Pozostałe