Zdrowa micha [Wytrawny omlet z cukinią i pieczarkami] /odcinek 45.

  • 17 czerwca 2020, 09:00
  • Iwona Krystecka
Zdrowa micha [Wytrawny omlet z cukinią i pieczarkami] /odcinek 45.
Dzisiaj omlet ale taki zupełnie nietradycyjny, bo bez jajek. Przepis jest odpowiedni dla osób, które nie tolerują glutenu, gdyż ciecierzyca należy do roślin naturalnie bezglutenowych. Warto też podkreślić czterokrotnie większy udział błonnika, którego niedobory często mają osoby będące na diecie bezglutenowej, niż w klasycznej mące oraz ponad dwa razy większą ilość białka.

Mąka z ciecierzycy ma niski indeks glikemiczny. Węglowodany zawarte w ciecierzycy wolno przenikają do krwi nie powodując gwałtownego wzrostu glukozy. Dzięki czemu energia pozostaje w organizmie na długo. Mąka z cieciorki zawiera nienasycone kwasy tłuszczowe, które redukują stężenie złego cholesterolu i ograniczają ryzyko powstawania zmian miażdżycowych w naczyniach krwionośnych. Potas i magnez dodają energii i przeciwdziałają zmęczeniu. Kwas foliowy i żelazo występujące w mące bardzo dobrze wpływają na wytwarzanie czerwonych krwinek, dlatego jest to szczególnie ważny produkt dla kobiet spodziewających się potomstwa. Taki omlet, w przeciwieństwie do tradycyjnego, smakuje równie dobrze na zimno. Spokojnie też można go przygotować dzień wcześniej i zabrać do pracy. Zachęcam do eksperymentowania z dodatkami, to może być szpinak, papryka, pomidorki lub tylko ulubione przyprawy. A jeśli ktoś lubi na słodko spokojnie można sól zastąpić cukrem i dodać np. owoców.
 
 
Wytrawny omlet z cukinią i pieczarkami
 
SKŁADNIKI:
Mąka z ciecierzycy - 0,5 szklanki (70 g)
Woda mineralna - 0,7 szklanki (140 g)
Olej rzepakowy - 1,5 łyżeczki (5 g)
Czosnek - 0,5 ząbka (3 g)
Cukinia - (22 g)
Pieczarki - 1,25 garści (65 g)
Kurkuma - 1 szczypta (1 g)
 
SPOSÓB PRZYGOTOWANIA:
1. Mąkę wymieszaj z proszkiem do pieczenia i przyprawami, dodaj wodę, całość połącz
w gładkie ciasto. Odstaw na kilka minut.
2. Pokrój w kostkę pieczarki i cukinię.
3. Rozgrzej na patelni oliwę z oliwek i podsmaż warzywa.
4. Podsmażone warzywa wrzuć do mieszanki omletowej, całość wymieszaj.
5. Wylej ciasto na patelnię, smaż 4-5 minut, aż brzegi całkowicie się zetną. Następnie
przerzuć na drugą stronę i smaż około 1 minuty.
 
WARTOŚCI ODŻYWCZE:
Energia: 361 kcal
Białko: 19 g
Tłuszcz: 11 g
Węglowodany: 38 g

Iwona Krystecka

Podziel się:

Oceń:

Komentarze (0)

Dodanie komentarza oznacza akceptację regulaminu. Treści wulgarne, obraźliwe, naruszające regulamin będą usuwane.

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Łukowski Ośrodek Kultury z siedzibą w Łukowie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.

Pozostałe