Zdrowa micha [Gulasz z batatów z masłem orzechowym] /odcinek 58.

  • 31 lipca 2020, 07:00
  • Iwona Krystecka
Zdrowa micha [Gulasz z batatów z masłem orzechowym] /odcinek 58.
Dzisiaj gulasz, który doskonale sprawdzi się nie tylko jako obiad, ale również jako lunch box bo całkiem nieźle smakuje również na zimno.

Jeśli zamiast tradycyjnych ziemniaków dołożycie do niego komosę ryżową będziecie mieli wysokobiałkowy posiłek po treningowy. Pochodzący z Ameryki Środkowej słodki ziemniak ma naturalnie wysoką zawartość związków prozdrowotnych, takich jak beta-karoteny czy antocyjany. Bataty są również dobrym źródłem witamin z grupy B: B1, B2, B3, B5 i B6, oraz prawdziwą kopalnią witaminy A (w formie oczywiście roślinnego beta-karotenu) - już 100 gramów batatów wypełnia dzienne zapotrzebowanie na witaminę A w ponad 600%! Witamina A - stymuluje wzrost, poprawia wygląd skóry, wzmacnia wzrok i odporność na infekcje. Wspomaga produkcję hormonów, tworzenie kości. Chroni przed nowotworami i chorobami serca. Bataty zawierają również dużą ilość nienasyconych kwasów tłuszczowych, idealne więc będą dla osób z miażdżycą, nadciśnieniem czy otyłością. Jest to również dobry produkt urozmaicający dietę cukrzyków (IG=44).

Gulasz z batatów z masłem orzechowym

SKŁADNIKI:

Batat: 1 średni
Czarna fasola: 1 puszka
Masło orzechowe: 100g
Cebula biała: 1 sztuka
Pomidory w puszce: 1 puszka
Woda: 200ml
Olej: 1 łyżka
Kumin: 2 łyżeczki
Kolendra: garść
Imbir: 2cm
Czosnek: 2 ząbki
Liść laurowy: 2 sztuki
Goździk: 2 sztuki
Ziele angielskie: 2 sztuki
Papryka ostra: do smaku
Sól: do smaku

SPOSÓB PRZYGOTOWANIA:

1.Cebulę i batata obierz i pokrój w kostkę. Rozgrzej olej i wrzuć warzywa. Smaż przez 5 minut na średnim ogniu. Dodaj posiekany imbir oraz czosnek, liście laurowe, ziele angielskie, goździki, pomidory, przyprawy (za wyjątkiem kolendry) i wodę. Gotuj aż bataty będą miękkie.

2. Wyjmij liście laurowe, ziele angielskie i goździki. Zdejmij z ognia. Dodaj czarną fasolę, masło orzechowe i posiekaną kolendrę zostawiając odrobinę do podania. Wymieszaj porządnie. Przykryj, odstaw na 15 minut, żeby smaki się przegryzły a fasola podgrzała.

Całość przepisu

Energia: 780 kcal
Białko: 34,2 g
Tłuszcz:17,6 g
Węglowodany:110,8 g

Iwona Krystecka

Podziel się:

Oceń:

Komentarze (0)

Dodanie komentarza oznacza akceptację regulaminu. Treści wulgarne, obraźliwe, naruszające regulamin będą usuwane.

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Łukowski Ośrodek Kultury z siedzibą w Łukowie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.

Pozostałe